Транспортни тунели
Пътен тунел по бул. „Гоце Делчев” под бул. „Цар Борис ІІІ” - Работен проект
Съоръжението е проектирано и изпълнено заедно с МС 14 „Красно село”, като част от тунела и северната рампа са върху метростанцията.
Технически данни:
Дължина на тунела: 51,40 м., широчина на тунела:9,0 м;
Напречно сечение на тунела: 43,70 м2
Северна рампа – дължина 98,70 м.;
Южна рампа – дължина 62,10 м
Обектът е в експлоатация от май 2019 г.
Автомагистрала „Хемус”, пътен тунел „Витиня” - Работен проект
Съоръжението е строено през седемдесетте години на миналия век.
Технически данни:
Дължина на тунела: две тръби по 1195м.
Светла широчина на всяка тръба: 12.5м;
Напречно сечение на тръба: 76м2
През 2006г. изготвихме „Работен проект за хидроизолация, третична облицовка и осветление за лявата тръба на тунела”.
През 2007 г. проектът е изпълнен.
Автомагистрала „Хемус”, пътен тунел „Топли дол” - Работен проект
Проектиран през 1978г. от колектив с ръководител проф. инж. Ив. Бешевлиев. Съоръжението е строено от 1980 до 1983г.
Технически данни:
Дължина на тунела: две тръби по .890м. Светла широчина на всяка тръба: 12.5 м;
Напречно сечение на тръба: 81м2
През 2006г. изготвихме „Работен проект за хидроизолация, третична облицовка и осветление” за дясната тръба на тунела
През 2007г. проектът е изпълнен.
Автомагистрала „Хемус”, пътен тунел „Правешки ханове” - Работен проект
Проектиран през 1986г. от колектив с ръководител проф. инж. Ив. Бешевлиев. Съоръжението е строено от .1987 до 1990 г.
Технически данни:
Дължина на тунела: две тръби по 900м. Светла широчина на всяка тръба: 11.4м;
Напречно сечение на тръба: 64м2
През 2000 г. изготвихме „Работен проект за за хидроизолация и осветление на тунела”.
През 2002г. проектът е изпълнен.
Автомагистрала „Тракия”, пътен тунел „Траянови врата” - Работен проект
Съоръжението е строено през седемдесетте години на миналия век.
Технически данни:
Дължина на тунела: две тръби по 746 м. Светла широчина на всяка тръба: 12,50 м;
Напречно сечение на тръба: 78,0 м2
През 1999 г. изготвихме „Работен проект за хидроизолация, третична облицовка с шумозаглушаващ ефект и осветление за двете тръби на тунела”.
През 2000 г. проектът е изпълнен
Пътен тунел по бул. „Цар Борис ІІІ Обединител”; гр. Пловдив - Работен проект
Съоръжението е строено през педесетте години на миналия век.
Двупосочен пътен тунел с по две ленти на движение за всяка посока.
Технически данни:
Дължина на тунела: 216 м.; широчина на тунела: 18 м; Напречно сечение на тунела: 105 м2
През 1995.г. изготвихме „Работен проект за хидроизолация, третична облицовка с шумозаглушаващ ефект, осветление и контактна мрежа” на тунела.
През 1996 г. проектът е изпълнен
Софийски Околовръстен път; У-к от бул. „България” до бул. „Цар Борис ІІІ” - Идеен проект
„Конструктивни варианти с приложима технология на изпълнение за тунелни връзки на Софийски Околовръстен път в у-к от бул. „България” до бул. „Цар Борис ІІІ”, включително количествени сметки и прогнозни стойности.
Проектът включва:
– ново транспортно-комуникационно решение;
– два основни еднопътни тунела с по две ленти в посока от бул. „Бъкстон” до бул. „Цар Борис ІІІ”, всеки с дължина по 680 м. Технология на изпълнение е „Милански способ” с оглед запазване на движението по Околовръстен път.
– еднопосочна, пътна връзка от основния тунел под кръстовището с бул. „Цар Борис ІІІ” посока кв.„Княжево”, изпълнявана по тунелен способ – НАТМ – 821 м. и два участъка по „Милански способ” с обща дължина 300 м.
– кръстовище на две нива на Околовръстен път и бул. „Бъкстон”. Ново комуникационно решение; Конструкция с дължина 38,5м., изпълнявана на етапи, с технология осигуряваща движението в кръстовището.
Проектът е изготвен през 2020 г.
Транспортен тунел „Драган Цанков”; гр. София - Работен проект
История:
Проектиран през 1979 – 1982 г. от колектив с ръководител проф. инж. Иван Бешевлиев. Предвиждан е за трамваен тунел, но с габарити за метротунел. Съоръжението е строено от 1982 до 1987 г. с ръководител инж. Антон Янев. Строителството е изпълнено по „Нов австрийски тунелен метод” НАТМ, с две пилотни пиедритни галерии. През 1987 г. тунелът е завършен без „входна” и „изходна” рампи и без да е оборудван. От 1987 до 2003 г. съоръжението е „замразено”. С решение на СОС от май 1999 г. през тунела преминава Първи диаметър на Софийското метро.
Технически данни:
– Дължина на тунела: 1 932 м.; широчина на тунела: 8,10 м;
– Светло напречно сечение тунела: 46,1 м2 Черно сечение 62,7 м2
– Напречно сечение на пиедритна галерия: 3,6 м2
Във връзка с преминаването на Първи метродиаметър през тунел „Др. Цанков” и необходимостта от нова нивелета, през 2002 г. „РИКАТ” ООД изготви Работен проект за „Понижение на конструктивното дъно на тунел „Др. Цанков”. В участък с дължина от 169 метра, контрасвода (дъното) бе понижен плавно от 0,00 до 4,40 м. с което светлото напречно сечение се увеличи до 79,80 м2. Проектът е изготвен през 2003 г.
Съоръжението е в експлоатациа от 2004 година